Friends18.com Orkut Scraps

Monday, October 3, 2011

သီတဂူဆရာေတာ္ (သုိ႔မဟုတ္) စာဆုိေတာ္ဓမၼကထိက

သီတဂူဆရာေတာ္၏ ရဟန္းပ်ဳိဘ၀ ပုံရိပ္

From Sitagu Meeting

မိမိ၏ဇာတိရပ္ရြာ၌ ဆရာေတာ္၏ တရားကုိ အလြန္ ႀကိဳက္ေသာ ဦးရီးတစ္ေယာက္ရွိ၏။ အာေဘာင္ အာရင္း သန္သန္ႏွင့္ အေျပာေကာင္းလွ၏။ သူသည္ ဆရာေတာ္၏ အေၾကာင္းကုိ မၾကာမၾကာ ေျပာ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိသည္ သီတဂူဆရာေတာ္ကုိ ကုိရင္ဘဝကပင္ ေကာင္းေကာင္း သိေနေလေတာ့၏။

ဆရာေတာ္၏ တရားမ်ားကို နာရတာ အရသာ ရွိေၾကာင္း၊ ဆရာေတာ္သည္ မိမိေျပာလုိသည့္ အေၾကာင္းအရာကို တစ္တစ္ခြခြ ေျပာတတ္ေၾကာင္း၊ အသံၾသဇာကလည္း ေကာင္းေၾကာင္း၊ တခ်ိဳ႕ဓမၼကထိကမ်ားက ျပစ္ခြၽဲခြၽဲ အသံျဖင့္ေဟာၾကေသာ္လည္း ဆရာေတာ္က ရဲရင့္ တည္ၿငိမ္ေသာအသံျဖင့္ ေဟာေၾကာင္း စသျဖင့္ ဆရာေတာ္၏ အေၾကာင္းကို ဤကဲ့သို႔ ခ်ီးမြမ္းခန္း ဖြင့္ေလသည္။

''သက္ႀကီးစကား သက္ငယ္ၾကား''ဆုိသည့္အတုိင္း မိမိသည္ ကိုရင္အရြယ္ ရွိေသးရကား သူ၏ ေျပာစကားမ်ား ကို စိတ္ဝင္တစား နားေထာင္ခဲ့ရေပသည္။

သူသည္ နိဂုံးခ်ဳပ္ၿပီဆုိရင္ ေျပာေနၾကအတိုင္း ''ကိုရင္တို႔လည္း ဆရာေတာ္လုိ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾက'' ဟု တုိက္တြန္းစကားျဖင့္ အဆုံးသတ္ေလ့ရွိ၏။

ဒကာမၾကီးတစ္ေယာက္၏ ပီတိမ်က္ရည္

ဆရာေတာ္၏တရားမ်ားကို လြန္လြန္ကဲကဲ ႏွစ္ၿခိဳက္ၾကသူမ်ားကို ခဏခဏေတြ႕ရပါသည္။ ထုိင္းႏုိင္ငံ မွ ဒကာမ ႀကီးတစ္ေယာက္ဆုိလွ်င္ ဆရာေတာ္ကို ေတြ႕ေသာ အခါ ဝမ္းသာၿပီး ငိုပါေတာ့သည္။

ဆရာေတာ္သည္ သာသနာကိစၥတစ္ခုျဖင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဖေယာင္းၿမိဳ႕သို႔ ၾကြေရာက္ေတာ္မူ၏။ ပရိသတ္မ်ား ဆရာေတာ္ကုိ လာေရာက္ ႏႈတ္ဆက္ကန္ေတာ့ၾက၏။ ထိုအထဲတြင္ ေဒၚေအးစိန္ဆိုသည့္ ဒကာမႀကီးလည္း ပါလာ၏။

ထိုဒကာမႀကီးသည္ သီတဂူဆရာေတာ္ကုိ အလြန္ ၾကည္ညိဳ၏။ ဆရာေတာ္၏ တရားမ်ားကို အလြန္ႏွစ္ ၿခိဳက္၏။ သုိ႔ေသာ္ဆရာေတာ္ကို တစ္ခါမွ မဖူးေတြ႕ဘူးေပ။ ယင္းသုိ႔ျဖစ္ရကား ဆရာေတာ္ကိုဖူးေတြ႕ ေနပါေသာ္လည္း ''ငါ သီတဂူဆရာေတာ္ကို ဖူးေနတာပဲ''ဟု မသိရွိေပ။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒကာမႀကီးက ''တပည့္ေတာ္ဟာ ခရီး သြား ခရီးလာမ်ားမွတဆင့္ မွာယူ၍ ျမန္မာျပည္မွ တရားတိတ္ေခြမ်ား နာရပါတယ္၊ ယခုလို ျမန္မာဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား ေရာက္ရွိလာေတာ့ ဖူးရတာအလြန္ပင္ ဝမ္းသာ မိပါတယ္ဘုရား''ဟု ဆရာေတာ္ကို ေလွ်ာက္၏။

''ဟုတ္တာေပါ့၊ ႏုိင္ငံရပ္ျခားမွာေနၾကတဲ့ ျမန္မာ လူမ်ိဳးေတြဟာ ဘုန္းႀကီးသံဃာေတာ္မ်ားကုိ သိပ္ဖူးခ်င္ ၾကတယ္၊ အမ်ိဳးဘာသာသာသနာကုိ ခ်စ္တဲ့စိတ္ရွိလုိ႔ပါပဲ၊ ဒါကုိဝံသာႏုစိတ္လုိ႔ေခၚပါတယ္၊ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ အားရေက် နပ္မိပါတယ္''။

''မွန္ပါဘုရား၊ ဆရာေတာ္ကို တစ္ခုေလာက္ အကူ အညီ ေတာင္းခ်င္ပါတယ္''။

''ရပါတယ္ ဒကာမႀကီး၊ ဘုန္းႀကီး ကူညီမွာေပါ့''။

''တပည့္ေတာ္ဟာ ဘဝတန္ဖိုးနဲ႔ နိယာမငါးပါး တရားကုိ ေဟာၾကားတဲ့ သီတဂူဆရာေတာ္ကို ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ ပင့္ခ်င္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သီတဂူဆရာေတာ္ကုိ မရရ ေအာင္ပင့္ေပးပါဘုရား''။

''ဒကာမႀကီး သီတဂူဆရာေတာ္ဆုိတာ အျခားမဟုတ္ဘူး၊ အခုဒကာမႀကီးေရွ႕က ဘုန္းႀကီးပါပဲ''ဟု ဆရာ ေတာ္ကအမိန္႔ရွိလုိက္ေသာအခါ ဒကာမႀကီး ေဒၚေအးစိန္သည္ သီတဂူဆရာေတာ္မွန္း သိသြားၿပီး ႐ႈိက္ႀကီး တငင္ ငိုေၾကြးပါေတာ့သည္။

ဆရာေတာ္က ''ဒကာမႀကီး ဘာေၾကာင့္ ငိုေန သလဲ၊ ဒါ ငိုစရာမဟုတ္ပါဘူး''ဟု ေျပာလုိက္၏။

''ဆရာေတာ္ တပည့္ေတာ္ဟာ ထိုင္းႏိုင္ငံေရာက္တာ ႏွစ္ေပါင္း ၄ဝ-ေက်ာ္ၿပီ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံကို တစ္ေခါက္မွ် ျပန္မေရာက္ေတာ့ဘူးဘုရား၊ ျမန္မာဆရာေတာ္မ်ား၏ တရားတိတ္ေခြမ်ား အၿမဲနာၾကားေနရာက ဘဝတန္ဖိုး တရားေဟာၾကားတဲ့ ဆရာေတာ္ကို ဖူးေတြ႕လိုတဲ့ဆႏၵ ျပင္းျပင္းျပျပ ျဖစ္ေနတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံကို မျပန္ႏုိင္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ဒီတစ္သက္တြင္ ဖူးေတြ႕ရေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ ထင္ေနတယ္၊ ယခုလုိ မေမွ်ာ္လင့္ပဲ ဖူးေတြ႕ရလုိ႔ ေဖာ္မျပႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ဝမ္းသာမိပါတယ္ဘုရား၊ ဝမ္းသာၾကည္ႏူးလြန္းလုိ႔ တပည့္ ေတာ္ ငိုမိတာပါဘုရား''ဟု အားရပါးရ ေလွ်ာက္ထားေလ၏။

ႏိုင္ငံရပ္ျခား တိုင္းတပါးသို႔ ေရာက္ရွိေနေသာ္လည္း အမ်ိဳး, ဘာသာ, သာသနာကို ခ်စ္ျမတ္ႏုိးသည့္ ဒကာမႀကီးေဒၚေအးစိန္၏ စိတ္ဓာတ္မ်ိဳးကား ျမန္မာလူမ်ိဳးတုိင္း ရွိသင့္သည့္စိတ္ဓာတ္ပင္ ျဖစ္၏။ ထုိဒကာ မႀကီးကဲ့သို႔ သီတဂူဆရာေတာ္ကုိ အလြန္အမင္း ၾကည္ညိဳေနသည့္သူမ်ားကား အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွာ ေပါမ်ားလွပါသည္။

မိမိလည္း ရွင္သာမေဏ ကိုရင္ဘဝက ''သဲကုန္း ဆရာေတာ္၊ သီတဂူဆရာေတာ္'' ဟူေသာ နာမည္ကို ထပ္ ခ်ည္းတလဲလဲ ၾကားေနရေသာ္လည္း ဆရာေတာ္ကုိကား တစ္ခါမွ မဖူးေတြ႕ဘူးေသးေပ။

တုိက္တုိက္ဆိုင္ဆိုင္ မႏၲေလးသို႔ သာမေဏေက်ာ္ စာေမးပြဲသြားေရာက္ ေျဖဆိုမွပင္ ဆရာေတာ္၏ တရားကုိ ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္က် နာရေလသည္။ စည္ကားလွေသာ ပရိသတ္ႀကီးႏွင့္ ေဘးပတ္ပတ္လည္၌ ဝန္းရံလ်က္ရွိေသာ သံဃာေတာ္မ်ားကုိ အံ့မခန္း ေတြ႕ရေလ၏။ စိတ္ထဲမွာလည္း ''ေၾသာ္ သီတဂူဆရာေတာ္ ဆိုတာ ဒီဆရာေတာ္ပဲကုိး''ဟု အလုိလို ေရရြတ္မိေလသည္။

မွတ္မိေနသည့္ ၾသဝါဒ


မိမိသည္ ၁၃၆၃-ခုႏွစ္, ဝါဆိုဦးတြင္ သီတဂူဆရာေတာ္၏ ေျခေတာ္ရင္းသုိ႔ ေရာက္ရွိခဲ့ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္က အိႏၵိယတကၠသိုလ္အသီးသီး၌ ပညာသင္ ပုိ႔လႊတ္ထားေသာ တပည့္မ်ားမွာ ၈-ပါးရွိၿပီး သီတဂူကမၻာ့ ဗုဒၶတကၠသုိလ္၌ သီတင္းသုံးလ်က္ရွိေသာ ဆရာေတာ္၏ အနီးေနတပည့္မ်ားမွာကား ၁ဝ-ပါးခန္႔မွ်သာ ရွိပါသည္။

ထုိႏွစ္ ဝါဆုိဦး၌ဆရာေတာ္က ''ငါ တပည့္ေတြ အခုလုိေရာက္လာတဲ့အတြက္ လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ႀကိဳဆိုပါ တယ္၊ ငါ့တပည့္ေတြကို လုပ္ေဖၚကိုင္ဖက္လုိ သေဘာထားပါတယ္၊ သီတဂူပရဟိတအလုပ္ေတြကို ငါတို႔ စြမ္းႏုိင္သမွ် လုပ္မယ္လုိ႔စိတ္ထဲမွာ ခံယူခ်က္ရွိၾကဖုိ႔ကုိလည္း တဆက္တည္း ေျပာၾကားလုိပါတယ္''ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

ယင္းၾသဝါဒစကားကို အခုခ်ိန္ထိ ၾကားေယာင္မိ၏။ဆရာေတာ္ကား တပည့္ေတြကို ''လက္ေအာက္ ငယ္သား''လုိ သေဘာမထား၊ ''လုပ္ေဖၚကိုင္ဘက္''လုိ သေဘာထား၏။ ဤကားဆရာေတာ္၏ သဂၤဟ (ခ်ီးေျမႇာက္မႈ)တရားပင္တည္း။ တန္းတူရည္တူ ဆက္ဆံျခင္းသည္ သဂၤဟတရားပင္ မဟုတ္ေလာ။ ေအာင္ျမင္လုိေသာ ဆရာမ်ား အတုယူသင့္လွ၏။

ဆရာေတာ္သည္ ယင္းကဲ့သို႔ စည္း႐ုံးေရး (သဂၤဟ) ေကာင္းေသာေၾကာင့္ပင္ သီတဂူေရအလွဴ, ေဆး႐ုံအလွဴ, တကၠသုိလ္အလွဴစေသာ ပရဟိတလုပ္ငန္း မ်ား တဟုန္ထုိး ေအာင္ျမင္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

တခ်ိဳ႕က အလုပ္လုပ္လွ်င္ မွန္မွန္ကန္ကန္လုပ္၏။ တိတိက်က်လုပ္၏။ သို႔ေသာ္ အေျပာအဆို မလိမၼာေသာ ေၾကာင့္ တပည့္, ဒကာ, ဒကာမတို႔ႏွင့္ အဆင္မေျပ ျဖစ္ၿပီး ေအာင္ျမင္မႈ မရရွိၾကေပ။ ယင္းသုိ႔ ျဖစ္ရျခင္းမွာ ခ်ီးေျမႇာက္မႈ သဂၤဟတရားကို ေမ့ေနေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။


ဆရာေတာ္၏ ပညာဒါန

ဆရာေတာ္သည္ သံဃာေတာ္မ်ား၏ ပရိယတၱိပညာေရးစနစ္ကုိ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖုိ႔ စိတ္ဝင္စား၏။ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ေခတ္ႏွင့္အညီရင္ေဘာင္တမ္းႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားေစခ်င္၏။ မိမိတုိ႔၏ ဘာသာသာသနာကို တည္တန္႔ခိုင္ျမဲေအာင္ လုပ္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ အစစအရာရာ တတ္ေစခ်င္၏။ ဘာသာျခားမ်ားထက္ ထူးခၽြန္ေစခ်င္၏။ ပိဋကတ္စာေပႏွင့္ ဘာသႏၱရစာေပႏွစ္မ်ိဳးလုံးကုိ ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ တတ္ေျမာက္ ေစခ်င္သည့္ဆႏၵမွာ သူမတူေအာင္ ၾကီးမားလွေပသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံတကာ တကၠသိုလ္ႀကီးမ်ား, ေကာလိပ္မ်ားသုိ႔ သြားေရာက္၍ သူတုိ႔၏ပညာေရး စနစ္ကုိေလ့လာ၏။ အကဲခတ္၏။ အားနည္းခ်က္, အားသာခ်က္ တုိ႔ကိုျမင္ေအာင္ၾကည့္၏။ အထူးအားျဖင့္ ဆုိင္ရာဆုိင္ရာ တကၠသုိလ္ ေကာလိပ္တုိ႔၌ ပို႔ခ်ေပးသည့္ သင္႐ုိးၫႊန္းတမ္းမ်ားကို ပုိ၍ေလ့လာ၏။

ေနာက္ၿပီး ပညာေရးၾကိဳးစားသူကို ဆရာေတာ္သည္ အားေပး၏။ ေထာက္ပံ့၏။ ဆရာေတာ္သည္ ျပည္တြင္း၌ ေဆးတကၠသုိလ္ေက်ာင္းသား, ေက်ာင္းသူမ်ားကုိ စရိတ္ေထာက္ပံ့၍ ပ့ံပိုးလ်က္ရွိ၏။ အိႏၵိယ, သိရီလကၤာစေသာ ႏုိင္ငံရပ္ျခား တုိင္းျပည္မ်ား၌လည္း တပည့္ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ပညာသင္ပုိ႔လႊတ္ ထားသည္မွာ ေလာေလာဆယ္မွာ အပါး ၂၀-ေက်ာ္ရွိေပသည္။

မိမိအိႏၵိယသုိ႔ ဝါဆုိသည့္ ၁၃၆၉-ႏွစ္၌ ဆရာေတာ္သည္ ေနာက္လုိက္ ဒကာ, ဒကာမ ၇ဝ-ေလာက္ႏွင့္တကြ အိႏၵိယႏုိင္ငံသို႔ ၾကြေရာက္ေတာ္မူလာ၏။ ဆရာေတာ္သည္ ဒကာ,ဒကာမမ်ားႏွင့္တကြ သာသနာထြန္းကာစျဖစ္ေနသည့္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ႀတိပူျပည္နယ္၌ ဘုရားတည္ရန္အတြက္ အလွဴေတာ္ ေငြမ်ားကုိလည္း ေပး အပ္လွဴဒါန္းခဲ့၏။

ထုိ႔အျပင္ ဗုဒၶဂယာရွိ ျမန္မာေက်ာင္းသား ရဟန္းေတာ္မ်ားအဖြဲ႕ပုိင္ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး၌ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ေရာက္ ျမန္မာေက်ာင္းသား ရဟန္းေတာ္ ၂၃၁-ပါးကိုလည္း ဆရာေတာ္ႏွင့္ သီတဂူသာသနာျပဳအဖြဲ႕သည္ တစ္ပါးလွ်င္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁ဝဝ-စီ လွဴဒါန္းခဲ့၏။

ဆရာေတာ္က တပည့္ေက်ာင္းသားရဟန္းေတာ္မ်ား ကုိ အမိန္႔ရွိေသး၏။ ''တစ္ပါးလွ်င္ ေဒၚလာ ၁ဝဝ-စီ လွဴ ရတာကို ငါ စိတ္မေကာင္းဘူးကြာ၊ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ဒီထက္ပုိၿပီးမလွဴႏုိင္လုိ႔ပဲ၊ ငါ့တပည့္ေတြ ႀကိဳးစားၾက၊ 'ဒီက ျပန္ရင္ ႏုိင္ငံႏွင့္သာသနာကို ဘယ္လုိေက်းဇူးဆပ္မလဲ'လုိ႔ ကုိယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ေမးၾက၊ ဒီေမးခြန္းကို မေျဖႏုိင္ေသးဘူး ဆုိရင္ဒီမွာလာရတာ အက်ိဳးမမ်ားလွဘူး၊ ေဒၚလာရင္းၿပီးေတာ့ လာၾကတာဆုိေတာ့ ေဒၚလာႏွင့္ထုိက္တန္တဲ့ ပညာကို ရေအာင္ယူၾက၊ သာသနာမွာ အလုပ္လုပ္တဲ့လူ နည္းေသးတယ္၊ ဒီကြက္လပ္ကို ငါ့ရွင္တို႔က ျဖည့္ဆည္းေပးရမယ္၊ ငါ့တပည့္ေတြ ဒီမွာ'ေက်ာင္းသားအဖြဲ႕'ကိုဖြဲ႕စည္းကာ ကိုယ့္ ေျခေထာက္ေပၚ ကိုယ္ရပ္တည္ေနၾကတာကုိ ၾကည့္ၿပီး ငါ အေတာ္ေလး အားရေက်နပ္မိတယ္၊ ညီၫြတ္ျခင္းရဲ႕ ျပယုဂ္ပဲ၊ ငါရွင္တုိ႔လည္း ေျခလွမ္းႀကဲႀကဲလွမ္းၾက၊ ဒါမွသူမ်ား ေနာက္မီမွာ၊ ေနာက္ႏွစ္ေနာက္ႏွစ္ေတြမွာလည္း စာသင္သား ရဟန္းေတာ္ေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ငါအေနနဲ႔ ေထာက္ပ႔ံသြားဦးမွာပါ''ဟု ၾသဝါဒစကားကုိ လည္း မိန္႔ ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

ဆရာေတာ္ႏွင့္ သီတဂူသာသနာျပဳအဖြဲ႕သည္ ျမန္မာေက်ာင္းသား ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ ႏွစ္စဥ္ တစ္ပါးလွ်င္ ေဒၚလာ ၁ဝဝ-စီ လွဴဒါန္းခဲ့သည္မွာ ၇-ႏွစ္ရွိသြားေပၿပီ။ ''အေျခခံပညာေရးအုတ္ျမစ္''ကုိ တည္ေဆာက္ ေနျခင္းပင္ျဖစ္ေပသည္။

ဆရာေတာ္၏ lecture

ဆရာေတာ္သည္ သီတဂူဗုဒၶတကၠသုိလ္၌ တပည့္ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ဝိသုဒၶိမဂ္၊ မဟာသတိပ႒ာန သုတ္၊ နိကာယ္ က်မ္းႀကီးမ်ားမွ စကႌ, ရ႒ပါလစေသာ သင့္ေလ်ာ္ရာရာ သုတ္မ်ားကုိ ပုိ႔ခ်၏။

သုတ္တစ္သုတ္၏ ဆုိလုိရင္းအႏွစ္ခ်ဳပ္, အဓိပၸါယ္, ဝါဒႏၲရ, အာစရိယဝါဒမ်ားကို အ႒ကထာ, ဋီကာအဖြင့္မ်ား ႏွင့္ ေရာေႏွာေမႊေႏွာက္၍ ပုိ႔ခ်ေလ၏။ တခါတရံ ရာဇဝင္, သာသနာဝင္တုိ႔ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သမိုင္းျဖစ္စဥ္မ်ားကို လည္း ဗုဒၶသာသနိက ပထဝီ(ေျမပုံ)ကို ေထာက္ျပ၍ ပုိ႔ခ် ၏။

ထုိကဲ့သို႔ အႏွစ္အသားပါလွေသာ, အာဂမယုတၱိ သဘာဝယုတၱိရွိလွေသာ ''စာေပအယူအဆ'' မ်ားကို သိရွိရ ေသာအခါ ''ေၾသာ္ ဆရာေတာ္ဟာ အေဟာေကာင္း႐ုံ အေျပာေကာင္း႐ုံ သက္သက္မွ်သာ ျဖစ္ေသာ ဓမၼကထိက မဟုတ္၊ တကယ့္ နိကာယ္က်မ္းၾကီးမ်ားကိုလည္း ကၽြမ္းက်င္တတ္ေျမာက္သည့္ စာဆုိေတာ္ ဓမၼကထိကပါလား''ဟု စိတ္ထဲမွာ အလုိလို မွတ္ခ်က္ခ်မိသည္။

အခ်ဳိ႕ဓမၼကထိကသည္ အသံေကာင္း၍ ေအာင္ျမင္၏။ အသံေတာ္ကား နားဝင္ခ်ိဳလွရကား ၾကားရသူ လူအမ်ား ၾကက္သီးေမြးညင္းမ်ားပင္ ထၾကသတတ္။ သူ႔ပါရမီႏွင့္သူပင္တည္း။ သို႔ေသာ္အဆြဲအငင္ မ်ားလြန္းသည့္ အသံကို ေတာ့ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းမ်ား ႏွစ္ၿခိဳက္ေတာ္မမူၾက။

အခ်ိဳ႕ကား အေျပာေကာင္း၍ေက်ာ္ၾကား၏။ ဇာတ္ နိပါတ္မ်ားလာ ျဖစ္စဥ္မ်ားကုိ အလြမ္း, အေဆြးတုိ႔ျဖင့္ တန္ဆာဆင္ၿပီး ေဟာလုိက္ရာ တရားနာသူပရိသတ္မ်ားသည္ မ်က္ရည္မ်ားေတာင္ ယုိစီးၾကသတတ္။ သူ႕စန္းႏွင့္သူပင္တည္း။ သို႔ေသာ္ အပုိအဆာ မ်ားလြန္းလွ်င္ကား လူႀကီးလူေကာင္းမ်ား နားရွက္ေတာ္မူၾက သည္။

မည္သုိ႔ျဖစ္ေစ၊ ဓမၼကထိကမ်ား သတိထားရမွာကား သီတဂူဆရာေတာ္ကဲ့သို႔ စာေပႏွံ႔စပ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ''စာဆုိေတာ္ဓမၼကထိက'' ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားဖုိ႔ပင္တည္း။ သုိ႔မဟုတ္ပါက မင္းပြဲစုိးပြဲမ်ား, ႏုိင္ငံတကာ ဗုဒၶဘာသာ အစည္းအေဝးပြဲမ်ား၌ ေဟာေျပာရသည့္အခါ ''အုိးနင္းခြက္နင္း'' ျဖစ္တတ္ေပသည္။

ဆရာေတာ္သည္ ျပည္ပေရာက္သည့္အခါမွာလည္း တကၠသုိလ္ေကာလိပ္ ေျမာက္ျမားစြာတုိ႔၌ ဆရာမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသူ, ေက်ာင္းသားမ်ားကို lecture ပို႔ခ်ေပးေလ့ရွိပါသည္။ အိႏၵိယေရာက္ခဲ့စဥ္က နာလႏၵာတကၠသုိလ္၌ ပါေမာကၡမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသား, ေက်ာင္းသူမ်ား ကိုလည္း သီးသန္႔ lecture တစ္ခု ပို႔ခ်ခဲ့သည္။ ပါေမာကၡမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသား, ေက်ာင္းသူမ်ား အထူးႏွစ္ျခိဳက္သည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။

ဗာရာဏသီၿမိဳ႕ B. H. U တကၠသိုလ္ကလည္း ဆရာေတာ္ကုိ lecture တစ္ခု ပုိ႔ခ်ေပးဖုိ႔ ေလွ်ာက္ေသး ၏။ သုိ႔ေသာ္ အခ်ိန္မရသျဖင့္ ဆရာေတာ္ မပို႔ခ်ခဲ့ရေပ။ ယေန႔အိႏၵိယျပည္ၾကီး၌ အထူးေက်ာ္ၾကားၿပီး နာမည္ၾကီးလ်က္ရွိေသာ ပုေနးတကၠသုိလ္မွ ပါေမာကၡႀကီး ဆရာၾကီးတစ္ေယာက္ကလည္း ဆရာေတာ္ကို တကၠသုိလ္မွာ lecture တစ္ခု ပို႔ခ်ေပးဖုိ႔ ကမ္းလွမ္းခဲ့ေသး၏။ ထုိေလွ်ာက္ထားခ်က္ကုိလည္း “ေနာင္တစ္ေခါက္ အဆင္ေျပမည့့္္အခ်ိန္ၾကမွ ပုိ႔ခ်ေပးမည္”ဟု အေၾကာင္းျပန္ခဲ့ ရပါသည္။

မည္သည့္ေနရာေရာက္ေရာက္ ဆရာေတာ္ကိုပင့္ ဖိတ္ခ်င္သူမ်ားကုိ ေျမာက္ျမားစြာ ေတြ႕ရပါသည္။ ထုိ႔ ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္က ''အိႏၵိယႏုိင္ငံရွိ တကၠသုိလ္ေပါင္း မ်ားစြာကို lecture ေပးဖုိ႔အတြက္ အိႏၵိယကို တစ္ေခါက္ ေလာက္ သီးသန္႔ လာဦးမယ္ကြာ'' ဟု မိမိကို မိန္႔ျမြက္ေတာ္ မူ၏။

''ပညာရွိမ်ားဟာ မည္သည့္ေနရာ ေရာက္ေရာက္ အပူေဇာ္ခံရတယ္''ဟူေသာ နီတိဆရာမ်ား၏ အဆုိအမိန္႔ သည္ ျပည္တန္ပတၱျမားကဲ့သုိ႔ တန္ဖုိးျဖတ္၍ မရႏုိင္ပါ တကား။

ေရးသားသူ- အရွင္ေဒ၀ိႏၵာဘိ၀ံသ(သီတဂူ)

No comments:

Post a Comment