အေရာင္အလင္း၏
အစြမ္းအားျဖင့္ ထူးျခားေသာ၊ တူညီေသာ ႐ူပနိမိတ္တို႔ကို ႐ႈျမင္ျခင္း၌
ျဖစ္ေသာပညာသည္ အဘယ္သို႔လွ်င္ ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္ မည္သနည္း။
ဤသာသနာေတာ္၌
ရဟန္းသည္ ဆႏၵႀကီးမွဴး၍ သမာဓိျပ႒ာန္းလ်က္ ဝီရိယေစတသိက္ႏွင့္ ျပည့္စံု ေသာ
ဣဒၶိပါဒ္ကို ပြါးေစ၏။ ဝီရိယႀကီးမွဴး၍ သမာဓိ။ပ။ စိတ္ႀကီးမွဴး၍ သမာဓိ။ပ။
ပညာႀကီးမွဴး၍ သမာဓိျပ႒ာန္းလ်က္ ဝီရိယေစတသိက္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ဣဒၶိပါဒ္ကို
ပြါးေစ၏။
ထိုသူသည္
ဤေလးပါးေသာ ဣဒၶိပါဒ္တို႔၌ စိတ္ကို ထက္ဝန္းက်င္မွ ပြါးေစ၏။ ဆံုးမ၏။ႏူးညံ့
ေအာင္ ျပဳ၏။ အမႈ၌ခံ့ေအာင္ ျပဳ၏။ ထိုသူသည္ ဤေလးပါးေသာ ဣဒၶိပါဒ္တို႔၌ စိတ္ကို
ထက္ဝန္းက်င္မွ ပြါးေစ၍၊ ဆံုးမ၍၊ႏူးညံ့ေအာင္ျပဳ၍၊ အမႈ၌ ခံ့ေအာင္ျပဳ၍
အေရာင္အလင္း အမွတ္အသား 'အာေလာက သညာ'ကိုႏွလံုးသြင္း၏။ ေန႔ဟူေသာ အမွတ္အသား
'ဒိဝါသညာ'ကို ေဆာက္တည္၏။ ေန႔ျဖစ္ေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ညဥ့္သည္ ျဖစ္၏။
ညဥ္႕ျဖစ္ေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ေန႔သည္ ျဖစ္၏။ ဤသို႔ ဟင္းလင္းအျပင္ရွိေသာ
မေျမႇးယွက္အပ္ေသာ စိတ္ျဖင့္ အေရာင္ေတာက္ပျခင္းရွိေသာ စိတ္ကို ပြါးေစ၏။
ထိုသူသည္
ထိုသို႔ေသာအျခင္းအရာအားျဖင့္ ပြါးေစအပ္ေသာ၊ စင္ၾကယ္ေသာ၊
ျဖဴစင္ေသာစိတ္ျဖင့္ သတၱဝါတို႔၏ စုတိပဋိသေႏၶကို သိေသာဉာဏ္အက်ဳိးငွါ စိတ္ကို
ေရွး႐ႈပို႔ေဆာင္၏။ ေရွး႐ႈၫြတ္ေစ၏။ ထို သူသည္ အထူးသျဖင့္ စင္ၾကယ္ေသာ လူတို႔၏
မ်က္စိထက္ သာလြန္ေသာ နတ္တို႔၏ မ်က္စိႏွင့္တူေသာ 'ဒိဗၺစကၡဳ'ဉာဏ္ျဖင့္
ေသဆဲသတၱဝါ၊ ျဖစ္ေပၚဆဲသတၱဝါ၊ ယုတ္ေသာ သတၱဝါ၊ ျမတ္ေသာ သတၱဝါ၊ အဆင္းလွေသာ
သတၱဝါ၊ အဆင္းမလွေသာ သတၱဝါ၊ ေကာင္းေသာ လားရာရွိေသာသတၱဝါ၊ မေကာင္း ေသာ
လားရာရွိေသာသတၱဝါတို႔ကို ျမင္၏။ ကံအားေလ်ာ္စြာ ျဖစ္ေပၚေသာ သတၱဝါတို႔ကို
သိႏိုင္၏။
''အခ်င္းတို႔
စင္စစ္ ဤသတၱဝါတို႔သည္ ကိုယ္ျဖင့္ျပဳေသာ မေကာင္းေသာအက်င့္
'ကာယဒုစ႐ိုက္'ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္၏။ႏႈတ္ျဖင့္ျပဳေသာ မေကာင္းေသာအက်င့္
'ဝစီဒုစ႐ိုက္'ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္၏။ စိတ္ျဖင့္ျပဳေသာ မေကာင္းေသာအက်င့္
'မေနာဒုစ႐ိုက္'ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္၏။ အရိယာတို႔ကို စြပ္စြဲကုန္။ မွားေသာ
အယူရွိကုန္၏။ မွားေသာ အယူျဖင့္ ျပဳေသာကံ ရွိကုန္၏။ ထိုသတၱဝါတို႔သည္
ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွေနာက္၌ ခ်မ္းသာကင္းေသာ မေကာင္းေသာလားရာ
ပ်က္စီး၍က်ေရာက္ရာ ငရဲ၌ ျဖစ္ေပၚ ကုန္၏။
အခ်င္းတို႔
ဤသတၱဝါတို႔သည္ကား ကိုယ္ျဖင့္ျပဳေသာ ေကာင္းေသာအက်င့္ 'ကာယသုစ႐ိုက္'ႏွင့္
ျပည့္စံုကုန္၏။ႏႈတ္ျဖင့္ျပဳေသာ ေကာင္းေသာအက်င့္ 'ဝစီသုစ႐ိုက္'ႏွင့္
ျပည့္စံုကုန္၏။ စိတ္ျဖင့္ျပဳေသာ ေကာင္းေသာ အက်င့္ 'မေနာသုစ႐ိုက္'ႏွင့္
ျပည့္စံုကုန္၏။ အရိယာတို႔ကို မစြပ္စြဲကုန္။ မွန္ေသာ အယူရွိ ကုန္၏။ မွန္ေသာ
အယူျဖင့္ ျပဳေသာကံ ရွိကုန္၏။ ထိုသူတို႔သည္ ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး၍
ေသၿပီးသည္မွ့ေနာက္၌ ေကာင္းေသာလားရာ နတ္ျပည္၌ ျဖစ္ေပၚရကုန္၏''ဟု (သိ၏)။
ဤသို႔လွ်င္
အထူးသျဖင့္စင္ၾကယ္ေသာ လူတို႔၏မ်က္စိထက္သာလြန္ေသာ နတ္မ်က္စိႏွင့္တူေသာ
'ဒိဗၺစကၡဳ' ဉာဏ္ျဖင့္ ေသဆဲသတၱဝါ၊ ျဖစ္ေပၚဆဲသတၱဝါ၊ ယုတ္ေသာ သတၱဝါ၊ ျမတ္ေသာ
သတၱဝါ၊ အဆင္းလွေသာ သတၱဝါ၊ အဆင္းမလွေသာ သတၱဝါ၊ ေကာင္းေသာ လားရာရွိေသာသတၱဝါ၊
မေကာင္း ေသာ လားရာရွိေသာ သတၱဝါတို႔ကို ျမင္၏။ ကံအားေလ်ာ္စြာ ျဖစ္ေပၚေသာ
သတၱဝါတို႔ကို သိႏိုင္၏။
ထိုတရားသေဘာသည္
သိတတ္ေသာ အနက္သေဘာေၾကာင့္ ဉာဏ္မည္၏။ ခြဲျခား၍ သိတတ္ေသာ အနက္သေဘာေၾကာင့္
ပညာမည္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အေရာင္အလင္း၏ အစြမ္းအားျဖင့္ ထူးျခားေသာ၊ တူမွ် ေသာ
႐ူပနိမိတ္တို႔ကို ျမင္ျခင္း၌ ျဖစ္ေသာပညာကို ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္ဟု ဆိုအပ္၏။
No comments:
Post a Comment