Friends18.com Orkut Scraps

Thursday, November 17, 2011

သဗၺညဳတဉာဏ္ အက်ယ္ျပျခင္း

ျမတ္စြာဘုရား၏ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္သည္ အဘယ္နည္း။
အလံုးစံုေသာ သခၤတ၊ အသခၤတတရားကို အႂကြင္းအက်န္မရွိ သိတတ္ေသာေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္ မည္၏။ ထိုသို႔သိရာ၌ အပိတ္အပင္မရွိေသာေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
 အတိ္တ္ျဖစ္ေသာ တရားအားလံုးကို သိတတ္ေသာေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္ မည္၏။ ထိုသို႔ သိရာ၌ အပိတ္အပင္မရွိေသာေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
အနာဂတ္တရားအားလံုးကို သိတတ္ေသာေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္ မည္၏။ ထိုသို႔သိရာ၌ အပိတ္ အပင္မရွိေသာေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
ပစၥဳပၸန္တရားအားလံုးကို သိတတ္ေသာေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္ မည္၏။ ထိုသို႔သိရာ၌ အပိတ္ အပင္မရွိေသာေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
စကၡဳပသာဒလည္းေကာင္း၊ ႐ူပါ႐ုံလည္းေကာင္း။ ဤသို႔ ထိုအလံုးစံုကို သိတတ္ေသာေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္ မည္၏။ ထိုသို႔သိရာ၌ အပိတ္အပင္မရွိေသာေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
ေသာတပသာဒလည္းေကာင္း သဒၵါ႐ုံလည္းေကာင္း။ပ။ ဃာနပသာဒလည္းေကာင္း၊ ဂႏၶာ႐ံုလည္း ေကာင္း။ ဇိဝွါပသာဒလည္းေကာင္း၊ ရသာ႐ုံလည္းေကာင္း။ ကာယပသာဒလည္းေကာင္း၊ ေဖာ႒ဗၺာ႐ုံ လည္းေကာင္း။ စိတ္လည္းေကာင္း၊ ဓမၼာ႐ုံလည္းေကာင္း။ ဤသို႔ ထိုအလံုးစံုကို သိတတ္ေသာေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္ မည္၏။ ထိုသို႔သိရာ၌ အပိတ္အပင္မရွိေသာေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
မျမဲေသာ အနိစၥသေဘာ၊ ဆင္းရဲေသာ ဒုကၡသေဘာ၊ ကိုယ္ပိုင္မဟုတ္ေသာ အနတၱသေဘာ ရွိသမွ် အလံုးစံုကို သိတတ္ေသာေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္ မည္၏။ ထိုသို႔သိရာ၌ အပိတ္အပင္မရွိေသာေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
႐ုပ္၏ အနိစၥသေဘာ၊ ဒုကၡသေဘာ၊ အနတၱသေဘာ ရွိသမွ်အလံုးစံုကို သိတတ္ေသာေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္ မည္၏။ ထိုသို႔သိရာ၌ အပိတ္အပင္မရွိေသာေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
ေဝဒနာ၏။ပ။ သညာ၏။ပ။ သခၤါရတို႔၏။ပ။ ဝိညာဥ္၏။ပ။ စကၡဳပသာဒ၏။ပ။ အိုျခင္း 'ဇရာ'၊ ေသျခင္း 'မရဏ'၏ အနိစၥသေဘာ၊ ဒုကၡသေဘာ၊ အနတၱသေဘာ ရွိသမွ် အလံုးစံုကို သိတတ္ေသာေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္ မည္၏။ ထိုသို႔သိရာ၌ အပိတ္အပင္မရွိေသာေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
အဘိညာဥ္၏ အထူးသိအပ္ေသာ သေဘာရွိသမွ် အလံုးစံုကို သိတတ္ေသာေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္ မည္၏။ ထိုသို႔သိရာ၌ အပိတ္အပင္မရွိေသာေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
ပရိညာ၏ ပိုင္းျခား၍ သိအပ္ေသာ သေဘာရွိသမွ်။ ပ၊ ပဟာန္၏ ပယ္အပ္ေသာ သေဘာရွိသမွ်။ပ။ ဘာဝနာ၏ ပြါးမ်ားအပ္ေသာ သေဘာရွိသမွ်။ပ။ သစၧိကိရိယာ၏ မ်က္ေမွာက္ျပဳအပ္ေသာ သေဘာ ရွိသမွ် အလံုးစံုကို သိတတ္ေသာေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္ မည္၏။ ထိုသို႔သိရာ၌ အပိတ္အပင္မရွိေသာေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
႐ုပ္နာမ္အစု 'ခႏၶာ'တို႔၏ အေပါင္းအစုဟူေသာသေဘာ ရွိသမွ်အလံုးစံုကို သိတတ္ေသာေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္ မည္၏။ ထိုသို႔သိရာ၌ အပိတ္အပင္မရွိေသာေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
ဓာတ္တို႔၏ ေဆာင္တတ္ေသာသေဘာ ရွိသမွ်။ပ။ အာယတနတို႔၏ တည္ရာဟူေသာသေဘာ ရွိသမွ်။ပ။ သခၤတတရားတို႔၏ ျပဳျပင္အပ္ေသာသေဘာ ရွိသမွ်။ပ။
အသခၤတတရား၏ မျပဳျပင္အပ္ေသာသေဘာ ရွိသမွ်အလံုးစံုကို သိတတ္ေသာေၾကာင့္ သဗၺညဳတ ဉာဏ္ မည္၏။ ထိုသို႔သိရာ၌ အပိတ္အပင္မရွိေသာေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
ကုသိုလ္တရား ရွိသမွ်၌ အလံုးစံုကို သိတတ္ေသာေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္ မည္၏။ ထိုသို႔သိရာ၌ အပိတ္အပင္မရွိေသာေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
အကုသိုလ္တရား ရွိသမွ်၌။ပ။ အဗ်ာကတတရား ရွိသမွ်၌။ ကာမာဝစရတရား ရွိသမွ်၌။ ႐ူပါဝစရတရား ရွိသမွ်၌။ အ႐ူပါဝစရတရား ရွိသမွ်၌။ ေလာကုတၱရာတရား ရွိသမွ်၌ျဖစ္ေသာ အလံုးစံု ေသာတရားကို သိတတ္ေသာေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္ မည္၏။ ထိုသို႔သိရာ၌ အပိတ္အပင္မရွိေသာေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
ဒုကၡသစၥာ၏ ဆင္းရဲျခင္းသေဘာရွိသမွ်အလံုးစံုကို သိတတ္ေသာေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္မည္၏။
ထိုသို႔သိရာ၌ အပိတ္အပင္မရွိေသာေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
သမုဒယသစၥာ၏ ဆင္းရဲျဖစ္ေၾကာင္း သေဘာရွိသမွ်။ပ။ နိေရာဓသစၥာ၏ ဆင္းရဲခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ့သေဘာရွိသမွ်။ပ။ မဂၢသစၥာ၏ ဆင္းရဲခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာသို႔ေရာက္ေၾကာင္းသေဘာ ရွိသမွ်အလံုးစံုကို သိတတ္ ေသာေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္ မည္၏။ ထိုသို႔သိရာ၌ အပိတ္အပင္မရွိေသာေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
အတၳပဋိသမ႓ိဒါ၏ အနက္-အက်ဳိးကို သိတတ္ေသာ သေဘာရွိသမွ် အလံုးစံုကို သိတတ္ေသာေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္ မည္၏။ ထိုသို႔သိရာ၌ အပိတ္အပင္မရွိေသာေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
ဓမၼပဋိသမ႓ိဒါ၏ ပါဠိ-အေၾကာင္းကို သိတတ္ေသာ သေဘာရွိသမွ်။ပ။
နိ႐ုတၱိပဋိသမ႓ိဒါ၏ သဒၵါကို သိတတ္ေသာ သေဘာရွိသမွ်။ပ။
ပဋိဘာနပဋိသမ႓ိဒါ၏ ဉာဏ္ပဋိဘာန္ကို သိတတ္ေသာ သေဘာရွိသမွ် အလံုးစံုကို သိတတ္ေသာ ေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္ မည္၏။ ထိုသို႔သိရာ၌ အပိတ္အပင္မရွိေသာေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
ဣႁႏိၵယပေရာပရိယတၱ၌ သိေသာဉာဏ္ ရွိသမွ် အလံုးစံုကို သိတတ္ေသာေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္ မည္၏။ ထိုသို႔သိရာ၌ အပိတ္အပင္မရွိေသာေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
သတၱဝါတို႔၏ အာသယအႏုသယ၌ သိေသာ ဉာဏ္ရွိသမွ်။ပ။ ယမကပါဋိဟာရိယ၌သိေသာ ဉာဏ္ ရွိသမွ်။ပ။
မဟာက႐ုဏာသမာပတၱိ၌သိေသာ ဉာဏ္ ရွိသမွ်အလံုးစံုကို သိတတ္ေသာေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္ မည္၏။ ထိုသို႔သိရာ၌ အပိတ္အပင္မရွိေသာေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
နတ္ႏွင့္တကြေသာ မာရ္နတ္ႏွင့္တကြေသာ ျဗဟၼာႏွင့္တကြေသာ ၾသကာသေလာကသည္လည္း ေကာင္း၊ သမဏျဗာဟၼဏႏွင့္တကြေသာ မင္းမ်ား လူမ်ားႏွင့္တကြေသာ သတၱေလာကသည္လည္းေကာင္းျမင္အပ္၊ ၾကားအပ္၊ ေတြ႕အပ္၊ သိအပ္၊ ေရာက္အပ္၊ ရွာမွီးအပ္၊ စိတ္ျဖင့္ အဖန္တလဲလဲ ေလ့က်င့္အပ္ေသာ တရားရွိသမွ် အလံုးစံုကို သိတတ္ေသာေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္ မည္၏။ ထိုသို႔သိရာ၌ အပိတ္ အပင္မရွိေသာေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
 ထိုျမတ္စြာဘုရားအား ဤေလာကဓာတ္၌ မျမင္အပ္ေသာတရား တစ္စံု တစ္ခုမွ် မရွိ။ ထို႔ျပင္ မသိအပ္ မသိထိုက္ေသာတရား တစ္စံုတစ္ခုမွ် မရွိ။ သိသင့္ သိထိုက္ေသာ တရားအားလံုးကို သိေတာ္မူၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရား ကို သမႏၲစကၡဳဟု ဆိုအပ္၏။
သမႏၲစကၡဳဟူရာ၌ အဘယ္အနက္သေဘာေၾကာင့္ သမႏၲစကၡဳမည္သနည္း။
တစ္ဆယ့္ေလးပါးေသာ ဗုဒၶဉာဏ္တို႔သည္ သမႏၲစကၡဳမည္ကုန္၏။ ဆင္းရဲဒုကၡ၌ျဖစ္ေသာ ဉာဏ္ သည္ ဗုဒၶဉာဏ္မည္၏။ ဆင္းရဲျဖစ္ေၾကာင္း သမုဒယ၌ျဖစ္ေသာ ဉာဏ္သည္ ဗုဒၶဉာဏ္မည္၏။ ဆင္းရဲ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ နိေရာဓ၌ျဖစ္ေသာ ဉာဏ္သည္ ဗုဒၶဉာဏ္မည္၏။ ဆင္းရဲခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာသို႔ေရာက္ေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ က်င့္ဝတ္လမ္းစဥ္၌ ျဖစ္ေသာ ဉာဏ္သည္ ဗုဒၶဉာဏ္မည္၏။
အနက္-အက်ဳိးကို သိရာ၌ ျဖစ္ေသာဉာဏ္သည္ ဗုဒၶဉာဏ္မည္၏။ ပါဠိအေၾကာင္းကို သိရာ၌ျဖစ္ေသာ ဉာဏ္သည္ ဗုဒၶဉာဏ္မည္၏။ သဒၵါကို သိရာ၌ ျဖစ္ေသာဉာဏ္သည္ ဗုဒၶဉာဏ္မည္၏။ ဉာဏ္ ပဋိဘာန္ကို သိရာ၌ ျဖစ္ေသာဉာဏ္သည္ ဗုဒၶဉာဏ္မည္၏။
ဣႁႏိၵယပေရာပရိယတၱ၌ သိေသာဉာဏ္သည္ ဗုဒၶဉာဏ္မည္၏။ သတၱဝါတို႔၏ အာသယအႏုသယ၌ သိေသာဉာဏ္သည္ ဗုဒၶဉာဏ္မည္၏။ ယမကပါဋိဟာရိယ၌ သိေသာဉာဏ္သည္ ဗုဒၶဉာဏ္မည္၏။ မဟာ က႐ုဏာ သမာပတ္၌ သိေသာဉာဏ္သည္ ဗုဒၶဉာဏ္မည္၏။ သဗၺညဳတဉာဏ္သည္ ဗုဒၶဉာဏ္မည္၏။
အနာဝရဏဉာဏ္သည္ ဗုဒၶဉာဏ္မည္၏။ ဤတစ္ဆယ့္ေလးပါးေသာ ဉာဏ္တို႔သည္ ဗုဒၶဉာဏ္မည္ကုန္၏။
ဤဗုဒၶဉာဏ္ တစ္ဆယ့္ေလးပါးတို႔တြင္ ဉာဏ္ရွစ္ပါးတို႔သည္ သာဝကတို႔ႏွင့္ ဆက္ဆံကုန္၏။
ဉာဏ္ေျခာက္ပါးတို႔သည္ သာဝကတို႔ႏွင့္ မဆက္ဆံကုန္။
ဒုကၡ၏ ဒုကၡသေဘာ ရွိသမွ် အလံုးစံုေသာတရားကို သိအပ္၏။ မသိအပ္ေသာ ဒုကၡသေဘာ ျဖစ္ေသာ တရားသည္ မရွိေသာေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္မည္၏။ ထိုသို႔သိရာ၌ အပိတ္အပင္မရွိေသာေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
ဒုကၡ၏ ဒုကၡသေဘာ ရွိသမွ် အလံုးစံုေသာတရားကို သိအပ္၏။ အလံုးစံုေသာတရားကို ျမင္အပ္၏။
အလံုးစံုေသာတရားကို ထင္ရွားေအာင္ ျပဳအပ္၏။ အလံုးစံုေသာ တရားကို မ်က္ေမွာက္ျပဳအပ္၏။ အလံုး စံုေသာတရားကို ပညာျဖင့္ ေတြ႕အပ္၏။ ပညာျဖင့္ မေတြ႕အပ္ေသာ ဆင္းရဲသေဘာျဖစ္ေသာ တရားသည္ မရွိေသာေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္ မည္၏။ ထိုသို႔သိရာ၌ အပိတ္အပင္မရွိေသာေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
သမုဒယသစၥာ၏ ဆင္းရဲျဖစ္ေၾကာင္းသမုဒယသေဘာရွိသမွ်။ နိေရာဓသစၥာ၏ ဆင္းရဲခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ နိေရာဓသေဘာရွိသမွ်။ မဂၢသစၥာ၏ ဆင္းရဲခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာသို႔ေရာက္ေၾကာင္းသေဘာ႐ိွသမွ်။ပ။
အတၳပဋိသမ႓ိဒါ၏ အနက္ကို သိျခင္းသေဘာရွိသမွ်။ ဓမၼပဋိသမ႓ိဒါ၏ ပါဠိကို သိျခင္းသေဘာရွိသမွ်။ နိ႐ုတၱိပဋိသမ႓ိဒါ၏ သဒၵါကို သိျခင္းသေဘာရွိသမွ်။ ပဋိဘာနပဋိသမ႓ိဒါ၏ ဉာဏ္ပဋိဘာန္ကို သိျခင္းသေဘာ ရွိသမွ် အလံုးစံုေသာ တရားကို သိအပ္၏။ အလံုးစံုေသာ တရားကို ျမင္အပ္၏။ အလံုးစံုေသာ တရားကို ထင္ရွားေအာင္ ျပဳအပ္၏။ အလံုးစံုေသာ တရားကို မ်က္ေမွာက္ျပဳအပ္၏။ အလံုးစံုေသာ တရားကို ပညာျဖင့္ ေတြ႕အပ္၏။ ပညာျဖင့္ မေတြ႕အပ္ေသာ ဉာဏ္ပဋိဘာန္ကို သိျခင္းသေဘာသည္မရွိေသာေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္မည္၏။ ထိုသို႔သိရာ၌ အပိတ္အပင္မရွိေသာေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
ဣႁႏိၵယပေရာပရိယတၱ၌ သိေသာဉာဏ္ရွိသမွ်။ သတၱဝါတို႔၏ အာသယာႏုသယ၌ သိေသာဉာဏ္ရွိ သမွ်။ ယမကပါဋိဟာရိယ၌ သိေသာဉာဏ္ရွိသမွ်။ မဟာက႐ုဏာသမာပတၱိဉာဏ္၌ သိေသာဉာဏ္ရွိသမွ် အလံုးစံုကို သိအပ္၏။ အလံုးစံုကို ျမင္အပ္၏။ အလံုးစံုကို ထင္ရွားေအာင္ ျပဳအပ္၏။ အလံုးစံုကို မ်က္ ေမွာက္ျပဳအပ္၏။ အလံုးစံုကို ပညာျဖင့္ ေတြ႕အပ္၏။ ပညာျဖင့္ မေတြ႕အပ္ေသာ မဟာက႐ုဏာသမာပတၱိ ၌ သိေသာဉာဏ္သည္ မရွိေသာေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္မည္၏။ ထိုသို႔သိရာ၌ အပိတ္အပင္မရွိေသာ ေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
နတ္ႏွင့္တကြေသာ မာရ္နတ္ႏွင့္တကြေသာ ျဗဟၼာႏွင့္တကြေသာ ၾသကာသေလာကသည္လည္း ေကာင္း၊ သမဏျဗာဟၼဏႏွင့္တကြေသာ မင္းမ်ား လူမ်ားႏွင့္တကြေသာ သတၱေလာကသည္လည္းေကာင္း ျမင္အပ္၊ ၾကားအပ္၊ ေတြ႕အပ္၊ သိအပ္၊ ေရာက္အပ္၊ ရွာမွီးအပ္၊ စိတ္ျဖင့္ အဖန္ဖန္ေလ့လာအပ္ေသာ တရားရွိသမွ် အလံုးစံုကို သိအပ္၏၊ ျမင္အပ္၏၊ ထင္ရွားေအာင္ျပဳအပ္၏၊ မ်က္ေမွာက္ျပဳအပ္၏၊ ပညာျဖင့္ ေတြ႕အပ္၏။ ပညာျဖင့္ မေတြ႕အပ္ေသာ တရားမည္သည္ မရွိေသာေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္ မည္၏။
ထိုသို႔သိရာ၌ အပိတ္အပင္ မရွိေသာေၾကာင့္ အနာဝရဏဉာဏ္ မည္၏။
ထိုျမတ္စြာဘုရားအား ဤေလာကဓာတ္၌ ပညာမ်က္စိျဖင့္ မျမင္အပ္ေသာတရား တစ္စံုတစ္ခုမွ် မရွိ။ ထို႔ျပင္ မသိအပ္ မသိထိုက္ေသာတရား တစ္စံုတစ္ခုမွ် မရွိ။ သိသင့္ သိထိုက္ေသာ တရားအားလံုးကို သိေတာ္မူၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရား ကို သမႏၲစကၡဳဟု ဆိုအပ္၏။

No comments:

Post a Comment