ျမတ္စြာဘုရား၏ သတၱဝါတို႔ အလိုဆႏၵႏွင့္ အႏုသယကို သိေသာ အာသယာႏုသယဉာဏ္ သည္ အဘယ္နည္း။
ဤသာသနာေတာ္၌
ျမတ္စြာဘုရားသည္ သတၱဝါတို႔၏ အလိုကို သိေတာ္မူ၏။ အႏုသယကို သိေတာ္မူ၏။
စ႐ိုက္ကို သိေတာ္မူ၏။ ႏွလံုးသြင္းျခင္းကို သိေတာ္မူ၏။ ကြၽတ္ထိုက္ေသာ သတၱဝါ၊
မကြၽတ္ထိုက္ေသာ သတၱဝါတို႔ကို သိေတာ္မူ၏။
သတၱဝါတို႔၏ အလိုအာသယဟူသည္ အဘယ္နည္း။
''ေလာကသည္
ျမဲ၏''ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ''ေလာကသည္ မျမဲ''ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ''ေလာကသည္
အဆံုးရွိ၏''ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ''ေလာကသည္ အဆံုးမရွိ''ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
''ထိုအသက္သည္ပင္ ထို ကိုယ္ မည္၏''ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ''အသက္တစ္ျခား
ကိုယ္တစ္ျခား''ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ''သတၱဝါသည္ ေသၿပီးေနာက္
ျဖစ္ေသး၏''ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ''သတၱဝါသည္ ေသၿပီးေနာက္ မျဖစ္''ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
''သတၱဝါသည္ ေသၿပီးေနာက္ ျဖစ္သည္လည္း ရွိ၏၊ မျဖစ္သည္လည္း
ရွိ၏''ဟူ၍လည္းေကာင္း ''သတၱဝါ သည္ ေသၿပီးေနာက္ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္၊
မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္''ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤသို႔ ဘဝဒိ႒ိဟူေသာ (သႆတ) ဒိ႒ိကိုမွီေသာ
သတၱဝါတို႔သည္လည္း ျဖစ္ကုန္၏။ ဝိဘဝဒိ႒ိဟူေသာ (ဥေစၧဒ) ဒိ႒ိ ကိုမွီေသာ
သတၱဝါတို႔သည္လည္း ျဖစ္ကုန္၏။
ထို
သႆတ၊ ဥေစၧဒဟူေသာႏွစ္ဖို႔ႏွစ္စုကို မကပ္ၿငိဘဲ အေၾကာင္းကို စြဲ၍
အက်ဳိးျဖစ္၏ဟူေသာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားတို႔၌ ေလ်ာ္ေသာ ဉာဏ္ကိုလည္း
ရအပ္၏။ဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း ဉာဏ္လည္း ျဖစ္၏။
ကာမကို မွီဝဲေသာ ပုဂၢိဳလ္ကိုပင္လွ်င္ ''ဤပုဂၢိဳလ္သည္ ကာမကို အေလးျပဳ၏၊ ကာမလွ်င္ မွီဝဲရာ ရွိ၏၊ ကာမကိုႏွလံုးသြင္း၏''ဟု သိေတာ္မူ၏။
ကာမကို
မွီဝဲေသာ ပုဂၢိဳလ္ကိုပင္လွ်င္ ''ဤပုဂၢိဳလ္သည္ စ်ာန္ကို အေလးျပဳ၏၊
စ်ာန္လွ်င္ မွီဝဲရာ ရွိ၏၊ စ်ာန္ကိုႏွလံုးသြင္း၏''ဟု သိေတာ္မူ၏။
စ်ာန္ကို
မွီဝဲေသာ ပုဂၢိဳလ္ကိုပင္လွ်င္ ''ဤပုဂၢိဳလ္သည္ စ်ာန္ကို အေလးျပဳ၏၊
စ်ာန္လွ်င္ မွီဝဲရာ ရွိ၏၊ စ်ာန္ကိုႏွလံုးသြင္း၏''ဟု သိေတာ္မူ၏။
စ်ာန္ကို မွီဝဲေသာ ပုဂၢိဳလ္ကိုပင္လွ်င္ ''ဤပုဂၢိဳလ္သည္ ကာမကို အေလးျပဳ၏၊ ကာမလွ်င္ မွီဝဲရာ ရွိ၏၊ ကာမကိုႏွလံုးသြင္း၏''ဟု သိေတာ္မူ၏။
ေဒါသကို မွီဝဲေသာ ပုဂၢိဳလ္ကိုပင္လွ်င္ ''ဤပုဂၢိဳလ္သည္ ေဒါသကို အေလးျပဳ၏၊ ေဒါသလွ်င္ မွီဝဲရာ ရွိ၏၊ ေဒါသကိုႏွလံုးသြင္း၏''ဟု သိေတာ္မူ၏။
ေဒါသကို
မွီဝဲေသာ ပုဂၢိဳလ္ကိုပင္လွ်င္ ''ဤပုဂၢိဳလ္သည္ ေမတၱာကို အေလးျပဳ၏၊
ေမတၱာလွ်င္ မွီဝဲ ရာရွိ၏၊ ေမတၱာကိုႏွလံုးသြင္း၏''ဟု သိေတာ္မူ၏။
ေမတၱာကို
မွီဝဲေသာ ပုဂၢိဳလ္ကိုပင္လွ်င္ ''ဤပုဂၢိဳလ္သည္ ေမတၱာကို အေလးျပဳ၏၊
ေမတၱာလွ်င္ မွီဝဲ့ရာရွိ၏၊ ေမတၱာကိုႏွလံုးသြင္း၏''ဟု သိေတာ္မူ၏။
ေမတၱာကို
မွီဝဲေသာ ပုဂၢိဳလ္ကိုပင္လွ်င္ ''ဤပုဂၢိဳလ္သည္ ေဒါသကို အေလးျပဳ၏၊ ေဒါသလွ်င္
မွီဝဲ ရာရွိ၏၊ ေဒါသကိုႏွလံုးသြင္း၏''ဟု သိေတာ္မူ၏။
ထိနမိဒၶကို
မွီဝဲေသာ ပုဂၢိဳလ္ကိုပင္လွ်င္ ''ဤပုဂၢိဳလ္သည္ ထိနမိဒၶကို အေလးျပဳ၏၊
ထိနမိဒၶလွ်င္ မွီဝဲရာရွိ၏၊ ထိနမိဒၶကိုႏွလံုးသြင္း၏''ဟု သိေတာ္မူ၏။
ထိနမိဒၶကို
မွီဝဲေသာပုဂၢိဳလ္ကိုပင္လွ်င္ ''ဤပုဂၢိဳလ္သည္ အာေလာကသညာကို အေလးျပဳ၏၊
အာေလာကသညာလွ်င္ မွီဝဲရာရွိ၏၊ အာေလာကသညာကိုႏွလံုးသြင္း၏''ဟု သိေတာ္မူ၏။
အာေလာကသညာကို
မွီဝဲေသာ ပုဂၢိဳလ္ကိုပင္လွ်င္ ''ဤပုဂၢိဳလ္သည္ အာေလာကသညာကို အေလး ျပဳ၏၊
အာေလာကသညာလွ်င္ မွီဝဲရာရွိ၏၊ အာေလာကသညာကိုႏွလံုးသြင္း၏''ဟု သိေတာ္မူ၏။
အာေလာကသညာကို
မွီဝဲေသာ ပုဂၢိဳလ္ကိုပင္လွ်င္ ''ဤပုဂၢိဳလ္သည္ ထိနမိဒၶကို အေလးျပဳ၏၊
ထိနမိဒၶလွ်င္ မွီဝဲရာရွိ၏၊ ထိနမိဒၶကိုႏွလံုးသြင္း၏''ဟု သိေတာ္မူ၏။
ဤဆိုခဲ့ၿပီးသည္ကား သတၱဝါတို႔၏ အလိုအာသယတည္း။
သတၱဝါတို႔၏ အႏုသယဟူသည္ အဘယ္နည္း။
ကာမရာဂါႏုသယ၊ ပဋိဃာႏုသယ၊ မာနာႏုသယ၊ ဒိ႒ာႏုသယ၊ ဝိစိကိစၧာႏုသယ၊ ဘဝရာဂါႏုသယ၊ အဝိဇၨာႏုသယ၊ ဤခုနစ္ပါးတို႔တည္း။
ေလာက၌ ခ်စ္အပ္သာယာအပ္ေသာ သေဘာရွိေသာ ဣ႒ာ႐ံု၌ သတၱဝါတို႔၏ ကာမရာဂါႏုသယသည္ ကိန္း၏။
ေလာက၌
မခ်စ္အပ္ မသာယာအပ္ေသာ သေဘာရွိေသာ အနိ႒ာ႐ံု၌ သတၱဝါတို႔၏ ပဋိဃာႏုသယ သည္
ကိန္း၏။ ဤသို႔ ဤႏွစ္ပါးေသာ အႏုသယတရားတို႔၌ အဝိဇၨာသည္ အစဥ္လိုက္၏။
ထိုအဝိဇၨာႏွင့္ တစ္ေပါင္းတည္းျဖစ္ေသာ မာန၊ ဒိ႒ိ၊ ဝိစိကိစၧာတို႔ကိုလည္း
မွတ္အပ္၏။ ဤဆိုခဲ့ၿပီးသည္ကား သတၱဝါ တို႔၏ အႏုသယတည္း။
သတၱဝါတို႔၏ စ႐ိုက္သည္ အဘယ္နည္း။
ကာမဘံု
သို႔မဟုတ္ မဟဂၢဳတ္ဘံု၌ျဖစ္ေသာ ပုညာဘိသခၤါရ၊ အပုညာဘိသခၤါရ၊ အာေနၪၨာဘိသခၤါရ၊
ဤသံုးမ်ဳိးတို႔တည္း။ ဤဆိုခဲ့ၿပီးသည္ကား သတၱဝါတို႔၏ စ႐ိုက္တည္း။
သတၱဝါတို႔၏ႏွလံုးသြင္းျခင္းဟူသည္ အဘယ္နည္း။
ယုတ္ေသာႏွလံုးသြင္းရွိေသာ
သတၱဝါတို႔သည္ ရွိကုန္၏။ ျမတ္ေသာႏွလံုးသြင္းရွိေသာ သတၱဝါ တို႔သည္ ရွိကုန္၏။
ယုတ္ေသာႏွလံုးသြင္းရွိေသာ သတၱဝါတို႔သည္ ယုတ္ေသာႏွလံုးသြင္းရွိေသာ
သတၱဝါတို႔ကို မွီဝဲဆည္းကပ္ မွီခိုကုန္၏။ ျမတ္ေသာႏွလံုးသြင္းရွိေသာ
သတၱဝါတို႔သည္ ျမတ္ေသာႏွလံုးသြင္းရွိေသာ သတၱဝါတို႔ကို မွီဝဲဆည္းကပ္
မွီခိုကုန္၏။
အတိတ္အခါ၌လည္း
ယုတ္ေသာႏွလံုးသြင္းရွိေသာ သတၱဝါတို႔သည္ ယုတ္ေသာႏွလံုးသြင္းရွိေသာ
သတၱဝါတို႔ကို မွီဝဲဆည္းကပ္ မွီခိုကုန္၏။ ျမတ္ေသာႏွလံုးသြင္းရွိေသာ
သတၱဝါတို႔သည္ ျမတ္ေသာႏွလံုး သြင္းရွိေသာ သတၱဝါတို႔ကို မွီဝဲဆည္းကပ္
မွီခိုကုန္၏။
အနာဂတ္အခါ၌လည္း
ယုတ္ေသာႏွလံုးသြင္းရွိေသာ သတၱဝါတို႔သည္ ယုတ္ေသာႏွလံုးသြင္းရွိေသာ
သတၱဝါတို႔ကို မွီဝဲဆည္းကပ္ မွီခိုကုန္လတၱံ႕။ ျမတ္ေသာႏွလံုးသြင္းရွိေသာ
သတၱဝါတို႔သည္ ျမတ္ေသာႏွလံုးသြင္းရွိေသာ သတၱဝါတို႔ကို မွီဝဲဆည္းကပ္
မွီခိုကုန္လတၱံ႕။
ဤဆိုခဲ့ၿပီးသည္ကား သတၱဝါတို႔၏ႏွလံုးသြင္းျခင္းတည္း။
မကြၽတ္ထိုက္ေသာ သတၱဝါတို႔သည္ အဘယ္တို႔နည္း။
ကံ၊
ကိေလသာ၊ ဝိပါက္၁ဟူေသာ တားျမစ္ျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္၏။
ယံုၾကည္မႈကင္းကုန္၏။ ကုသိုလ့္အလိုဆႏၵမွ ကင္းကုန္၏။ ပညာမရွိကုန္။
ကုသိုလ္တရားတို႔၌ သမၼတၱနိယာမဟု ဆိုအပ္ေသာ အရိယမဂ္ သို႔ သက္ျခင္းငွါ
မထိုက္ကုန္။ ဤသတၱဝါတို႔သည္ မကြၽတ္ထိုက္ေသာ သတၱဝါတို႔တည္း။
ကြၽတ္ထိုက္ေသာ သတၱဝါတို႔သည္ အဘယ္တို႔နည္း။
ကံ၊
ကိေလသာ၊ ဝိပါက္ဟူေသာ တားျမစ္ျခင္းႏွင့္ မျပည့္စံုကုန္။ ယံုၾကည္မႈရွိကုန္၏။
ကုသိုလ္ ဆႏၵရွိကုန္၏။ ပညာရွိကုန္၏။ ကုသိုလ္တရားတို႔၌ သမၼတၱနိယာမဟု
ဆိုအပ္ေသာ အရိယမဂ္သို႔ သက္ျခင္းငွါ ထိုက္ကုန္၏။ ဤသတၱဝါတို႔သည္
ကြၽတ္ထိုက္ေသာ သတၱဝါတို႔တည္း။
ဤဆိုအပ္ၿပီးသည္ကား ျမတ္စြာဘုရား၏ သတၱဝါတို႔ အလိုဆႏၵ အာသယႏွင့္အႏုသယကို သိေသာ အာသယာႏုသယ ဉာဏ္မည္၏။
No comments:
Post a Comment